Witamy     NOTAM     FEEDBACK     Informacje     Wydarzenia     O nas      FIR Warszawa      Kontrolerzy     Piloci     Lotniska     Pliki     Linki     Forum    

 Checklista dla nowych pilotów

Rozwiń wszystko
    
1. Przed decyzją
1.1 Zorientuj się, czym jest VATSIM
1.1.1 Odwiedź podstawowe strony
1.1.2 Poczytaj fora dyskusyjne
1.1.3 Obejrzyj ruch na VATSIM
1.2 Sprawdź, czy spełniasz wymagania minimum dla wirtualnych pilotów VATSIM
1.2.1 Musisz znać angielski choćby na poziomie elementarnym
1.2.2 Musisz mieć za sobą praktykę offline
1.2.2.1 Musisz umieć bezpiecznie wystartować i wylądować
1.2.2.2 Musisz umieć utrzymywać określoną wysokość/poziom lotu
1.2.2.3 Musisz umieć poprawnie kołować
1.2.2.4 Musisz umieć wykonać podejście ILS
1.2.2.5 Musisz umieć utrzymywać wskazany kierunek lotu
1.2.2.6 Musisz umieć korzystać z pomocy nawigacyjnych VOR i NDB
1.2.3 Musisz znać podstawowe pojęcia lotnicze
1.2.3.1 Musisz rozumieć sens i różnice pomiędzy lotami VFR i IFR
1.2.3.2 Musisz rozumieć znaczenie zgody na lot
1.2.3.3 Musisz odróżniać wysokość od poziomu lotu i umieć stosować QNH
1.2.3.4 Musisz rozumieć różnicę pomiędzy pomocami nawigacyjnymi VOR, NDB i ILS
1.2.3.5 Musisz rozumieć znaczenie transpondera
1.2.4 Sprawdź, czy Twoje połączenie z Internetem pozwoli na zabawę na VATSIM i w jakim zakresie
1.2.5 Zastanów się czy VATSIM to miejsce odpowiadające Twoim oczekiwaniom
2. Po pozytywnej decyzji
2.1 Przygotuj swój Flight Simulator
2.1.1 Wyłącz "pause on task switch"
2.1.2 Wyłącz "crash detection"
2.1.3 Zainstaluj scenerie
2.1.4 Zoptymalizuj parametry
2.1.5 Zainstaluj FSUIPC
2.2 Przygotuj swój komputer
2.2.1 Zoptymalizuj środowisko systemowe dla latania online
2.2.2 Ustaw znak dziesiętny na kropkę
2.2.3 Przygotuj sprzęt i oprogramowanie dźwiękowe (jeśli zamierzasz korzystać z komunikacji głosem)
2.2.4 Zdecyduj się na oprogramowanie i zainstaluj je
2.2.5 Jeśli wybierasz SquawkBox 3 albo SquawkBox4
2.2.6 Jeśli wybierasz FSInn
2.2.7. Jeśli wybierasz XSquawkBox
2.2.8 Pobierz aktualne dane nawigacyjne
2.2.9 Zainstaluj ServInfo (pożyteczne)
3. Rejestracja
3.1 Zarejestruj się ŚWIADOMIE
4. Po rejestracji
4.1 Sprawdź czy wszystko działa
4.2. Używanie FS GPS w lotach na VATSIM
4.3 Poobserwuj
5. Pierwsze loty
5.1 Zdecyduj czy zaczynasz sam czy z pomocą starszych stażem Kolegów
5.2 Pamiętaj o absolutnie podstawowych zasadach zachowania się na VATSIM
5.2.1 Nic bez zgody kontrolera
5.2.2 Loguj się tylko na stanowiskach postojowych
5.2.3 Świadomy readback podstawą komunikacji
5.3 Przygotuj się do lotu
5.3.1 Wybór typu lotu, trasy i samolotu
5.3.1.1 IFR lub VFR
5.3.1.2 RNAV lub NON-RNAV
5.3.1.3 Skąd i dokąd
5.3.1.4 Typ samolotu
5.3.2 METAR-y
5.3.3 NOTAM-y
5.3.4 Trasa lotu i plan nawigacyjny
5.3.4.1. Jak prawidłowo utworzyć plan lotu IFR *NEW*
5.3.5 Wysokość/poziom lotu, profil pionowy i prędkość
5.3.6 Lotnisko zapasowe i paliwo
5.3.7 ATC na trasie
5.3.8 Przećwicz offline
5.3.9 Łączenie się - krok po kroku
5.3.10 Wypełnij Plan Lotu
5.4 Kluczowe zasady wykonywania lotów
5.4.1 Aviate, Navigate, Communicate
5.4.2 Squawk standby, mode C, ident
5.4.3 Kontrola parametrów lotu
5.4.4 Kontrola otoczenia
5.4.5 Komunikacja z ATC
5.4.6 Komunikacja na Unicom
5.4.7 Przygotowanie do podejścia
5.5 Podsumuj każdy lot i wyciągnij wnioski
6. Kolejne loty
6.1 Poznaj co pilot umieć powinien
6.1.1 Czytanie map
6.1.2 Podejścia z widocznością
6.1.3 Holding i racetrack
6.1.4 Podejścia instrumentalne
6.1.5 Circle-to-land
6.1.6 SID-y i STAR-y
6.1.7 RNAV
6.1.8 Minima pogodowe
6.1.9 Postępowanie w przypadku konfliktu
6.1.10 Samodzielne układanie tras lotów
6.1.11 Kontrola proceduralna
6.1.12 Kategoria II
6.2 Identyfikuj i rozwiązuj problemy techniczne
6.2.1 Utrata łączności z siecią
6.2.2 Split
6.2.3 Błędy w odczycie pogody
6.3 Ćwicz frazeologię angielską
7. Pierwszy lot zagraniczny
7.1 Pamiętaj o różnicach standardów
7.1.1 RNAV/NORNAV i górne/dolne drogi lotnicze
7.1.2 RVSM
7.1.3 Poziomy lotu
7.1.4 RNAV transition
7.2 Porządne przygotowanie warunkiem powodzenia
 
© 2001 Polish VACC
[logowanie]